onsdag 7 november 2012

Ett lite random inlägg som egentligen inte har så mycket med böcker att göra

Ibland blir det så att jag saknar att blogga om min vardag, så nu tänker jag göra det, bara för att. Okay?

Nu är det november (Oj, verkligen? Nämen, det visste jag inte, jag trodde det var maj.) Och som de flesta säkert vet är NaNoWriMo i full gång. Jag själv fick reda på det några dagar innan det startade, och funderade på att delta. Men så blev det inte (50, 000 ord på en månad? Ehum... Skjuter upp det till nästa år.)  Dock håller jag faktiskt på med en ny bok nu (fast har inte tänkt få den färdig till december). Man kan säga att elevens val i min skola var ganska så fritt. Så ja, jag skriver en bok (som jag hoppas bli klar med någon gång i maj, senast.) Om jag ska vara helt ärlig, så har jag för tillfället fyra påbörjade böcker just nu (hejsan hoppsan), och alla påbörjade noveller har jag tappat räkningen på för längesen (ännu mer hejsan hoppsan.)
   Och varför i hela friden skriver jag om det här då? Jo, för att upplysa er om att jag skriver mer än jag läser för tillfället (alltså går läsningen ganska så trögt, igen.) Det är ungefär som det var förra året i somras, när jag skrev min första bok (som faktiskt blev klar.) Gamla goda tider det...

Egentligen vet jag nog inte riktigt vad jag håller på med just nu, jag vet bara att jag använder alldeles för många parenteser (bara kolla!)
   Så nu tänker jag dela med mig lite musiktips, sen ska jag fortsätta skriva! (Jag kollade runt lite på NaNoWriMo-hemsidan, och tja... Man blir minst sagt peppad av det, även om man inte deltar :-))

Den här låten lade jag ut på min gamla blogg (som nu för tiden kallas Den Övergivna Bloggen), men den är så fantastisk, så jag lägger ut den igen :)

En annan version av låten

Och ännu en...

Min absoluta favoritlåt sen jag började skriva (typ) i en fiol-version, kan det bli bättre? 

Seriöst nu, även om ni inte gillar den här typen av musik kan man inte säga att det inte är vackert.

Jag kanske redan har lagt ut den här covern på bloggen, men i så fall lägger jag ut den igen. Var ändå ett tag sen jag hittade den, flera månader sen tror jag.

Men ni vet, ibland måste jag bara lyssna på något annat än det här lite lugna. Då blir oftast något i den här stilen:


På något vis berör den här musiken mig lika mycket som den där högre upp.

Och nu (bara för att jag inte kan låta bli) så kommer en fiol-version av Fantomen på Operan.

Vem sa att man inte kan rocka loss med en fiol? Tja... inte var det jag i alla fall. Absolut inte. (Men jag kan ha tänkt det någon gång... hehe.)

Nu måste jag sluta, annars lär jag inte hinna varken läsa eller skriva idag (ska lata mig framför teven och se på Grey's Anatomy om en stund.)
   Ha det bra! (Har ni några musiktips som i samma genre som någon av de jag har lagt ut nu? Kommentera!!!)

1 kommentar:

  1. Den sista var ju jättebra! Älskar den redan!:) Den första var väldigt vacker.. jag brukar inte lyssna så mycket på "den här sortens musik", men jag ska definitivt börja lyssna mer efter det här. Iallafall på den där sista. :D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D