söndag 25 november 2012

Den där stunden när...

... en sexårig tjej håller på alldeles för mycket med din bokhylla och du får ett halvt hysteri anfall.

*hon kollar på din bokhylla, sen petar hon lite på Unearthly av Cynthia Hand*
Hon säger: "Vad glansig den här är."
Du svarar: "Jag vet."
Hon säger: "Varför är den det?"
Du svarar: "... Förlaget ville väl att den skulle vara det, eller nåt."
*hon trycker in boken längre in i hyllan*
Du säger: "Nej vad gör du!?"
*hon börjar pilla ut den igen*
Du säger: "Nej låt den bara vara!"
Hon säger: "Varför då?" (samtidigt som hon fortsätter.)
Du får nog: "RÖR INTE MINA BÖCKER."
Unearthly är glansigare i verkligheten än på bilden. I verkligheten ser den nästan självlysande ut jämfört med de andra böckerna.
Ungefär vad som hände mig idag. Jag var den där galningen som tror att världen går under om hennes böcker förstörs. Ändå har jag själv tappat böcker i golvet två gånger. (Fast båda gångerna har jag haft tur, böckerna har landat rätt så bekvämt.)

Är jag den enda som är såhär rädd om mina böcker, eller har vi fler galningar därute? ;-)

9 kommentarer:

  1. Jag lånade ut en bok till en kompis för någon vecka sedan och bara "tappar du den dödar jag dig för jag köpte den på bokmässan i Göteborg och bryter du ryggen på dig bryter jag din rygg med och pressa den efter att du läst klart den och jag vill ha tillbaks den så fort så möjligt" XD Så nej, du är inte ensam. ;)

    SvaraRadera
  2. Inte jag. Visst jag bryr mig om böckerna men jag är inte så galen om något händer med dem. Kan bero på att jag slänger runt mina saker lite vart som helst och har blivit van om något händer. Tycker det är lite mysigt att det syns att man läst en bok (du vet i ryggen?).
    Det enda som jag kan störa mig på är att första sidan när jag läser står ut jätte mycket efter. Gud svårt att förklara, typ när man lägger ner boken så är typ framsidan uppe som om någon håller i den.

    (oj vilken lång kommentar jag gjorde, hihi)

    SvaraRadera
  3. Haha, jag är exakt likadan! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag är väldigt noga med mina favoritböcker i alla fall, lånar inte ens ut dem till folk som är vårdslösa, haha. Jag är en ganska usel kompis med tanke på att jag har ganska många böcker som anses sällsynta och eftertraktade av mina kompisar xD

    SvaraRadera
  5. Haha stämmer så med min vardag XD

    SvaraRadera
  6. Självklart är jag det ;) Om någon kommer lite för nära min bokhylla så reser jag mig upp och får bort dem där ifrån. Ingen får röra någon av mina böcker utan tillåtelse :)

    SvaraRadera
  7. Självklart är jag likadan!
    mina böcker är mina bebisar!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D