tisdag 16 oktober 2012

Världens mest komplicerade enkät!


Så, nu tänkte jag också göra Bokugglans enkät, som går ut på att man ska kryssa i rutorna som stämmer. Visst låter det komplicerat?

() Ljugit i en recension för jag vet att förlaget/författaren läser recensionen.
Nepp, det har jag inte. Men kan säga såhär: Om The Vampire Diaries hade varit ett recex, hade jag nog inte tagit i så mycket... hehe.
(x) Fått recensions exemplar
Ja, fast hittills har jag bara fått böcker jag bett om, så blir kul att se om det någon dag hittas ett paket i brevlådan, när jag inte väntar på ett ;-)
() och inte skrivit om boken på bloggen
Eftersom jag själv beställt dem hade det ju blivit lite konstigt om jag sedan bara struntade i dem. Seriöst.
() Sagt att jag inte har läst en bok jag har läst.
Det tror jag inte jag har gjort i alla fall. I så fall har det nog inte varit med mening.
() Sagt att jag har läst en bok, jag egentligen inte läst.
Samma som ovanstående :-)
(/) Tjänat något på min blogg
Beror på vad man menar med tjänat. Jag har ju inte fått pengar eller något sånt, men man sparar ju pengar när man inte behöver köpa böckerna för att man istället får dem från förlagen.
() Har fått elaka kommentarer.
Nepp! Mina bloggläsare är fortfarande bara snälla människor!
(x) Blivit stressad av att blogga.
Stressad? Wow, vilken underdrift.
() Tänkt sluta blogga.
Nej, inte än! Och hoppas att bloggen kommer finnas kvar tills dagen då böckerna förbjuds! (jag menar, det kommer väl aldrig hända? Eller?)
(/) Hållit det hemligt att jag har en blogg.
Inte riktigt hållit det hemligt... Jag går liksom inte runt i skolkorridorerna och skriker "Kolla min blogg!" Men om någon frågar så berättar jag.
(x) Gjort saker IRL som jag inte hade fått göra utan bloggen.
Fått och fått. Bokmässan hade jag fått åka till även om jag inte hade blogg, men utan bloggen hade jag inte fått kontakt med alla bokbloggare, och då hade jag nog inte föreslagit att vi skulle åka dit :-)
(x) Haft andra bloggar.
Hehe, en hel del. Min första blogg hade jag på blogg.se. Sen blev det soclog.se - där bloggade jag rätt länge. Och lite då och då har jag över 300 läsare per dag där, och jag förstår inte varför. Så många läsare hade jag inte ens när bloggen uppdaterades! Har haft fler bloggar än så, fast det här är min första bokblogg :-)
(x) Gjort min design på bloggen själv.
Älskar ju att hålla på med Gimp ;)
() Betalat för något till bloggen.
Tror inte det i alla fall.
() Läst en speciell bok bara för bloggens skull.
Alla böcker läser jag för att någon har sagt att de ska vara bra. Eller för att jag själv tycker de verkar bra.
(x) Träffat en annan bokbloggare.
Bokmässan. (Behöver jag säga mer än så?)

3 kommentarer:

  1. Hej, hur gör du de där "Mina favoritserier", för jag vet vad man hittar dem, men inte hur man får upp dem allihopa samtidigt på bloggen?

    SvaraRadera
  2. SV: Ja, jag vet! :(
    Så lite så! ;)

    SvaraRadera
  3. Svar: Haha jag fick en kille i min klass att börja läsa Harry Potter ett för ett tag sedan, lite stolt ;D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D