torsdag 4 oktober 2012

Nu har jag fått en sak klart för mig...

... nämligen att jag ALDRIG ska filma mig själv igen! Jag sa ju att jag skulle göra en BookHaul-video om böckerna jag köpte och fick på bokmässan. Och det har jag gjort nu. Och det var verkligen inte min grej... Jag gillar att filma andra (t.ex mina kaniner), men att sitta själv i sitt rum och prata inför en kamera.... Nepp, inte min grej.
   Ändå är jag snäll och lägger ut videon här efter att ha redigerat den i en och en halv timme ungefär så att den ska bli lite sevärd.
   Men vad...
   Nepp, det funkar inte. Provade både idag och igår, typ tio gånger eller så. Så nej, det funkar inte! Annars hade jag väldigt gärna lagt ut den, trots att jag inte blev riktigt nöjd.
   Så det får bli det gamla vanliga - lite bilder på böckerna och jag som skriver lite om dem, gamla goda tider det ;-)

Udda verklighet - Nene Ormes
Hade inga större planer på att läsa den här, men författaren var ju där och signerade, så... varför inte? Dessutom verkar den ju bra :-)

Skriv om och om igen - Ylva Karlsson & Katarina Kuick
Jag gillar älskar ju att skriva, så vad finns det för anledning till att inte köpa den här?

Alena - Kim W. Andersson
Har tänkt läsa den här, men har inte blivit av då jag inte varit sugen på att läsa något serier. Men eftersom jag hade chansen att få även den här signerad, så verkade det som en väldigt bra idé att köpa den. 

Själlös - Gail Carriger
Den här har man ju hört jättemycket bra om!

Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld
Kaninhjärta - Christin Ljungqvist
Det borde finnas regler - Lina Arvidsson
Har funderat på alla tre sen ett långt tag tillbaka, men aldrig varit tillräckligt sugen för att läsa dem. Men nu var det ju tre böcker för hundra kronor på förlaget "Gilla Böcker", och vilken bokälskare säger nej till det?

Strimmor av hopp - Ruta Sepetys
Den här fick jag från bloggminglet! Fanns ju ett urval att välja mellan, och då fick det bli den här!

Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen
Hur länge har jag inte varit sugen på att läsa något av Sarah Dessen?

Hades - Josephine Angelini
Del 2 i serien Starcrossed. Är faktiskt inte helt säker på varför jag köpte den här. Kände mig inte sådär galet sugen på att läsa fortsättningen just nu... men men, då har jag den ju i alla fall :-)

Allt jag säger är sant - Lisa Bjärbo
Jag läser ju Lisa Bjärbos blogg, så på senaste tid har jag blivit jättesugen på att läsa något hon skrivit! Och så fick man ju ett fint litet block till :-)

I fredags var jag ju inne i sf-bokhandeln. Tre böcker blev det där!

Nightshade - Andrea Cremer
Den här ska ju vara sådär bra så att man blir helt galen och vill sitta uppe hela natten och läsa. Så hoppas verkligen att jag också kommer tycka så.

Wolfsbane - Andrea Cremer
Nämen kolla! Då kan jag ju sitta uppe två nätter och läsa!

Unearthly - Cynthia Hand
Den här hade jag inte en tanke på att köpa. Har tänkt läsa den, fast den låg absolut inte högst upp på min vill-läsa-lista. Hade tänkt kolla efter nästa del i Vampire Academy. Och det gjorde jag också. Fast just den delen fanns typ inte inne. Alla delar utan den jag behövde -.-
Så såg jag Unearthly, och tänkte "Varför inte?"

Just nu ser jag verkligen jättemycket fram emot att få läsa alla de här böckerna!
   Tråkigt att det inte blev någon video, men det här blev väl bra? Bättre för min del, då jag inte behöver skämma ut mig ;-)

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att det inte blev någon video :(

    Jag älskar Nightshade-serien och Unearthly gillade jag väldigt mycket. Hoppas att du kommer att tycka om dem också.

    SvaraRadera
  2. Unearthly är verkligen SJUUUUKT bra så du måste verkligen läsa den! ;) Och Tucker är ännu en kille att bli kär i ;)

    SvaraRadera
  3. Hur hade du tänkt få plats med alla böckerna i bokhyllan?;)
    Synd att det inte blev någon video.:(

    SvaraRadera
  4. Hej kompis! Regniga höstkramar från Piteå!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D