torsdag 11 oktober 2012

Jag bara skriver av mig lite här, okej?

Nu kommer ett litet klagoinlägg här, okej? (Älskar att skriva okej för att få er bekräftelse på att saker och ting är okej.)

Läsningen går bara såååååååååååååååååå trögt. Och det beror absolut inte på boken, för hittills gillar jag verkligen Nightshade. Men jag hinner inte! Och min läslust har försvunnit! Och jag har tröttnat på spanskan helt och hållet nu! Förut var det bara nästan helt och hållet, nu är det riktigt helt och hållet, alltså riktigt verkligen helt och hållet. "Español es ABURRIDO!" Seriöst, vår spanskalärare lärde oss att "aburrido" betyder "tråkigt." Varför lärde han oss det? (Dock klagar jag inte, det är det mest användbara ord jag kan på spanska hittills.)
Nightshade och lite andra böcker som jag gjorde suddiga.

Hur som helst, så tänkte jag försöka hålla mig till att blogga om min läslust som inte finns, så får jag tjata om spanskan någon annan dag.

Mitt största problem just nu är min dator. Den tar upp alldeles för mycket tid. JAG MÅSTE SLUTA SITTA SÅ MYCKET FRAMFÖR DATORN!
   Någon som har något tips för det?

Mitt näst största problem just nu är det faktum att jag håller på att planera en ny bok. Men det ska jag inte försöka sluta med (dels för att jag vill det och dels för att det är mitt elevens val-projekt.) Där försvinner min lediga tid på kvällarna.

Sen kommer ju det här med läxorna, som inte tar upp mycket tid, men de är jobbiga att hålla reda på. Och det känns som om dessa matteläxor tar upp onödigt mycket tid. Jag räknar tal efter tal, men läxan tar ju aldrig slut! For god's sake I have a calculator on my mobile! Great, isn't it!?
   Nä men seriöst, jag vet att det är otroligt viktigt att kunna berätta för någon hur man tänker när man räknar ut 1343,8492878+1342,0000884328. Jag förstår bara inte riktigt varför. Hur ofta står man i en affär och frågar kassören: "Hur räknade du ut det där? Alltså, hur listade du ut att kalkonen och osten kostade sådär mycket tillsammans?"
   Kassörens svar: "Jo, jag bara använde den här fina apparaten som finns i typ varenda affär nu för tiden. Vadå då? Bor du under en sten?"
   Erkänn, det där händer inte särskilt ofta.

Och nu kom jag in på annat ämne igen. Sorry.
   Men jag får se hur det kommer gå med läsningen nu i framtiden. Får se hur det blir med läsningen i helgen... förhoppningsvis kommer jag åtminstone halvvägs i boken ;) (Annars får jag väl smyga upp mitt i natten och läsa, och bara hoppas att jag inte klantar till det så att hela kvarteret vaknar. Fast så mycket har jag faktiskt aldrig klantat till det förut. Inte mycket.)

1 kommentar:

  1. Det där med att inte läsa speciellt mycket känner jag igen... Alltså jag vill verkligen läsa men har plugg, ridning, gym, karate, kompisar och allt sånt som ska hinnas med också...

    Sv: Asså jag hade en "hemlig" önskan om att han skulle bli ihop med Minoo (det heter hon väl) och jag misstänkte faktiskt att det skulle bli så också, men det hände ju aldrig... Så nu hoppas jag på att dem blir ihop i Nyckeln istället :D Hur är det för dig då?

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D