söndag 14 oktober 2012

Jag är ingen lysande poet, bara att acceptera!

Gud... Jag har nog aldrig haft såhär mycket idétorka någon gång när det gäller bloggen. Men någon gång måste ju vara den första (Jaja, jag erkänner! Jag försökte låta lite proffsig där.)

Men jag vill verkligen inte att bloggen går under, så jag måste fortsätta uppdatera trots idétorkan. Så nu kommer ett rätt slarvigt inlägg med slarviga dikter jag gjort med hjälp av boktitlar jag hittat i min bokhylla. Okej?
Du glömde säga hejdå
strimmor av hopp
jag väntar under mossan.
Tolka det som ni vill, men enligt mig handlar den om någon som har lämnat den andra, och nu hoppas den kvarlämnade på att den första ska komma tillbaka. Eller något...

Frostbite
shiver
unearthly.
Någonting otäckt, och kallt.

Här ligger jag och blöder
en bit av mig fattas
allt jag säger är sant
tid att dö.
Wow... dramatiskt. Men herregud, jag läste Den lilla flickan med svavelstickorna igår, så... skyll inte på mig!

Kan ju inte direkt säga att jag är en superbra poet direkt, men ganska nöjd blev jag ändå ;-)

Förresten, det var inte jag som kom på det här. Vet inte vem som gjorde det här först. Har sett jättemånga andra bokbloggare göra dikter av boktitlar, så tänkte - "varför inte?"

7 kommentarer:

  1. Vad roligt det verkade! Men det var ju bra, jag skulle inte göra det bättre själv, det verkar svårt ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att det var väldigt bra dikter :) Det där kanske jag ska prova själv någon gång ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker de var jättebra! :D

    Har med idétorka... Önskar att det gick runt någon rolig utmaning eller att det var något samarbete man kunde haka på så inte bloggen står alldeles tom hela tiden! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag gillade dem, allra helst den sista! :)

    sv: Den släpps nu till veckan, jag hade tur och fick den i torsdags. :)

    SvaraRadera
  5. Du skrev väldigt bra :D

    SvaraRadera
  6. Sv: Haha kanske liite, haha men igår låg jag i sängen och kollade på videor på youtube hela dagen, för att jag var riktigt trött xD trots att jag har en massa svenska som ska bli klar denna veckan ;)

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte det var ganska coolt att du gjorde dikter eller vad det nu kallas med hjälp av de böcker som du hade *w*

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D