tisdag 30 oktober 2012

Höstläsning, Dag 2

Först och främst måste jag bara nämna några saker som egentligen inte ska stå i det här inlägget.
   Shit.
   Första gången sen jag började bokblogga glömde jag bort bloggen. Jag bara satt där i vardagsrummet och skrev fridfullt ner små roliga citat från Själlös och helt plötsligt bara: "Men gud, jag måste blogga!" Ni vet, det är en riktigt konstig känsla -- att helt plötsligt komma på att man har en blogg som ska uppdateras. Om det här var ett vanligt inlägg skulle jag ha kunnat skjuta upp det till imorgon, men nu är det Dag 2, och imorgon är det försent, för då är det Dag 3. Alltså, det här med bloggen, jag tar det rätt så seriöst mellan varven.


Dag 2 - Största besvikelsen

Har du ingen aning om vad jag håller på med just nu? Klicka här i så fall.

Det känns jättetråkigt att svara på det här, just för att det är jättetråkigt att bli besviken. Men när jag läste Nightshade av Andrea Cremer, då var det just besviken jag blev. Den var absolut inte dålig, den var faktiskt rätt så bra, men jag hade sååå höga förväntningar på den. Alldeles för höga.

Dock är jag väldigt förtjust i att den på sitt sätt sticker ut när det gäller paranormal romance. För en gångs skull är det den kvinnliga huvudrollen som blir tvungen att skydda och rädda livet på det manliga kärleksintresset. Och för en gångs skull är det det manliga kärleksintresset som blir indragen i en övernaturlig värld.
   (Men som jag har sagt förut så har jag inget emot att föreställa mig de här gudomligt snygga killarna. Så länge författaren beskriver dem bra är det inget problem.)

Så trots att jag blev besviken, är boken väldigt läsvärd :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D