måndag 29 oktober 2012

Höstläsning, Dag 1

Dag 1 - Bästa Kärleksparet

Jag ritar så snyggt på Gimp ;)

Bästa kärleksparet... Varför ska jag krångla till det så mycket?
   Jag kan inte riktigt säga att det finns något par jag inte gillar. (Bortsett från Elena och Stefan, deras kärlek känns så oäkta (inget illa menat mot tv-serien. Jag har ju inte ens sett tv-serien än! Jag snackar bara om böckerna nu))

Men om jag ska välja får det bli Anna och St. Clair från Anna and the French Kiss! De är såååååå söta tillsammans! Och det känns så verkligt mellan dem, och inte det här vanliga tjatet om "åh gud jag kan inte leva utan honom han är sååå perfekt varför är inte jag så perfekt?" Å andra sidan så ser man ju det där mest i paranormal romance. Anna and the French Kiss är bara romance. Inget paranormal över huvud taget.

Ett annat par jag verkligen gillar är ett från The Mortal instruments. Nu kan det komma spoilers här, beroende på hur många delar man har läst, typ. Men om ni bara läst ettan-trean ska det inte vara någon fara, för jag har inte heller läst längre än så ;)
Alec och Magnus Bane! De känns så annorlunda! Inte det här: "Tjejen får syn på en ursnygg kille och blir störtkär innan de ens sagt hej till varandra."
   Fast jag har inget som helst emot kärleken mellan Clary och Jace ;-)

Sen har vi massa andra kärlekspar jag älskar, men jag kan ju inte skriva om allihopa (Vill ju inte missa Project Runway Sverige ;)

Imorgon ska jag försöka göra inlägget lite noggrannare. Kände mig lite stressad nu ;)

1 kommentar:

  1. Åh, gillar du också Projekt Runaway Sverige!? Gillar du kanske även att designa då? Ett av mina stora intressen kan jag säga! ;D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D