torsdag 18 oktober 2012

Alfabetiska böcker: A

Jag har fortfarande idétorka, men till slut kom jag på något jag kunde göra. En gång i veckan kommer jag skriva om en bok jag läst. Och grejen med det är att det ska följa alfabetet (Är det ens en riktig mening? Följa alfabetet? Borde nog bara gå och lägga mig...) Alltså ska första boken börja på bokstaven A, nästa på B, osv.
   Fattar ni?
   Jag kommer nog bara välja böcker jag tycker är bra. Det skulle ju bli lite tråkigt om jag varje vecka skrev "Den här ska ni inte läsa!" Det blir liiiiite roligare om jag istället ger tips på böcker ;-)
   När jag känner för det kommer jag nog ge tips på fler böcker :)

Så, till bokstav A:
Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins
   Det där kanske inte var en så stor överraskning, hehe. Jag ÄLSKAR ju den boken! Bloggade ju lite om St. Clair häromdagen ;-)
   Dessutom kom jag inte på någon annan bok jag läst på A, men kollade runt lite på boktipset och hittade Aldrig släppa taget av Holly Goldberg Sloan. Den är väl inte sådär super, och det är ingen bok man fastnar för, men den är okej :)


1 kommentar:

  1. Exakt den känslan jag har! Tyvärr hittar jag inte det på Adlibris och det är typ där jag beställer :(

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D