tisdag 11 september 2012

Vill och vill och VILL LÄSA!

Känner verkligen för att blogga just nu. Verkligen verkligen verkligen. Så bestämde mig för att göra ett litet inlägg med böcker jag vill läsa just nu. Och för att listan inte ska bli alldeles för lång tar jag bara böcker jag känner att jag vill läsa nu på en gång.

Pandemonium - Lauren Oliver
Läste ju första delen på svenska, men fick sedan höra att språket är mycket bättre i originalet, så tänker fortsätta med serien på engelska.
   Dessutom måste jag bara få veta vad som kommer att hända. Stupid cliffhanger... Som dessutom fick mig att gråta...

The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
Man har ju hört hur mycket som helst om den här boken, och vill läsa den innan jag ser filmen.

The Iron Daughter - Julie Kagawa
Den är beställd, så borde få den någon gång den här veckan.
   Uppföljaren till The Iron King, självklart vill jag läsa den! Jag saknar Grimalkin (den talande katten), och jag saknar Ash (vinterprinsen), och jag saknar... inte huvudrollen så mycket faktiskt (...) Visst, hon blev bättre efter ungefär halva boken, men ändå... Klicka här för att komma till min recension.

The Vampire Diaries - L.J. Smith
Visst, tv-serien ska tydligen vara bättre, men böckerna ska i alla fall inte vara dåliga, tror jag... Men i alla fall, jag vill jättegärna läsa den, så att jag slutar känna mig så efter ;)


City of Fallen Angels - Cassandra Clare
Hade ingen aning om hur länge jag skulle klara av att vara utan den här serien, men trodde att jag skulle klara mig tills efter bokmässan åtminstone. Där hade jag fel.
   Jag kan inte sluta tänka på Jace. Jag saknar Clary, Alec, Isabelle, och Simon. Och Magnus Bane. Och andra som jag inte orkar rabbla upp nu.

If I Stay - Gayle Forman
Provläste lite på Amazon. Vill. Läsa. Nu!

Shatter me - Tahereh Mafi
Funderar på den svenska översättningen... fast... Nä, jag vill läsa den här på engelska. NU!

Edward Tulanes Fantastiska Resa - Kate DiCamillo
Läste den här för... ett par år sen... typ. Kommer inte ihåg så mycket, bara att jag älskade den och att det var jättefina bilder i den. Så nu vill jag mer än gärna läsa om den ☺

Switched - Amanda Hocking
Var väldigt nära att jag beställde den här, stod mellan den och The Iron King, och jag ångrar absolut inte att jag valde The Iron King, men nu vill jag verkligen verkligen verkligen verkligen läsa Switched!

Tror det var alla.
   Finns flera jag väldigt gärna vill läsa, fast det här är dem jag vill läsa i första hand ☺
   Listan blev ändå en aning längre än tänkt.

Känns som om jag borde skriva något mer nu, fast vet inte vad jag ska skriva så avslutar det bara här.
   Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Håller faktiskt på att läsa Switched just nu :) Och ja Vampire Diaries böckerna skiljer sig verkligen från serien det är praktiskt tagit bara namnen som är rätt men de är också väldigt bra, iaf dem jag läst ;)

    SvaraRadera
  2. Pandemonium vill jag också läsa, The Perks of Being a Wallflower är underbar men personligen tycker jag att Vampire Diaries-böckerna är dåliga. Lite roligt att läsa bara för att jag gillar tv-serien så mycket, men egentligen tycker jag inte att de är bra alls :(

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D