tisdag 4 september 2012

Lite tips på olika saker

Halloj!
Tänkte bara tipsa om lite saker som inte är böcker, okej?

Först tänkte jag tipsa om en liten blogg, Boklyckan, som drivs av tolvåriga Alba. En riktigt läsvärd blogg tycker jag, som innehåller lite av varje (alltså bokrelaterat.) Hon tar ofta kontakt med bokbloggare - ber dem nämna favoritböcker, böcker de vill ha, osv, som senare utvecklas till blogginlägg. Vissa intervjuar hon också (en intervju med MIG kommer troligen upp nån gång nu i veckan, hihi.. Kunde inte låta bli att nämna det ;))
Så, om ni inte redan gjort det tycker jag att ni ska kolla in den!

Lite andra saker jag tänkte tipsa om är låtar jag hittat de senaste veckorna/dagarna.
Jag kan inte sluta lyssna på den här, den är så fin!

Även den här otroligt fin! Finns en längre version av den, fast jag gillar den här bättre ☺


Låt kopplad till Hungerspelen, det måste man väl gilla? Nej, men allvarligt, jag älskar den här låten.


Och så lite fiolmusik också, of course!

Nu känns det som om jag borde tipsa om filmer också, fast jag har allvarligt talat inte sett på film på hur länge som helst! Så jag får väl tipsa om lite serier istället, bara för att...

Brothers & Sisters 
Min absoluta favoritserie! Håller på att se om den nu.
Den handlar om familjen Walker. Familjen består av mamman Nora, pappan William, och fem barn. Om man nu kan kalla dem barn... Allihopa är vuxna... Men hur som helst! Nora får reda på saker om William som drabbar hela familjen, och nu måste de kämpa för att inte falla isär.

Gilmore girls
Kommer nog se om den här serien också. 
Även den här serien handlar om en familj, familjen Gilmore, som är betydligt mindre än familjen Walker. Den består av den ensamstående mamman Lorelai och hennes dotter Rory, som drömmer om att en dag få gå på Harvard. Det kanske låter enkelt, men det är det absolut inte. Inte när ens dotters bästis har världens strängaste mamma, ens egna föräldrar blir besviken på en vad man än gör, och det är sannerligen inte enkelt att vara den mest kaffeberoende människan på jorden!

Prison Break
En actionfylld serie som handlar om Michael alias den smartaste personen jag någonsin stött på! När hans äldre bror Lincoln blir skyldig till ett brott han inte begått, och nu måste sitta i fängelse tills rättegången, bestämmer sig Michael för att få ut honom.
Om man gillar action och spänning är den här serien ett måste!

Så, nu har jag inget mer att tipsa om för tillfället.
Recension på Anna and the French Kiss kommer den här veckan (troligtvis.) Funderar även på att göra 30 days of books, vad skulle ni säga om det?

2 kommentarer:

  1. Tror det skulle vara kul om du gjorde 30 days of books :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tror jag med.
      Jah håller på med det nu

      Radera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D