måndag 17 september 2012

Lite smått och gott om böcker som blir film

Bara se vad jag hittade!!!

Lennie ska inte se ut sådär...
EXCLUSIVE: Selena Gomez and her production company July Moon has optioned the Jandy Nelson novel The Sky Is Everywhere. Gomez will develop the book as a star vehicle for the screen. She will play 17-year old Lennie Walker, a bookworm and band geek who plays clarinet and lives in the shadow of her extroverted older sister, Bailey. When Bailey dies suddenly, her younger sibling is left to take center stage and balance not one boy but two. One is his sister’s grieving boyfriend, the other a musically inclined transplant from Paris. Her whole world threatens to collapse all over again as she tries to juggle both guys.



Seriöst... Vad sjutton är det där för beskrivning? Det får boken att framstå som typ... "Mitt namn är Lennie och jag är sjutton år! Min syster dog, men jag hinner inte handskas med det nu för jag håller på med två killar samtidigt!"

Det är bara så fel! Boken är så mycket mer än det där!!! (Undra om personen som skrev det där ens har läst boken...)

Den andra saken som stör mig är det här: Jag visste ju redan att Selena Gomez ska spela Lennie, men jag visste inte att det var hennes filmbolag som skulle göra filmen (jag visste inte ens att hon hade ett filmbolag.) Och sen ger hon huvudrollen till sig själv! (Rätta mig om jag har fel nu.) Förlåt Gomez, men har du någonsin tänkt på att du kanske inte passar som Lennie? För det gör du inte. 

Förresten, visste ni att trailern till Breaking Dawn part 2 är ute? Och visste ni att slutet inte riktigt kommer att bli som i boken? (Det visste ni säkert, för det här är inte sådär jättenytt. ) Och visste ni att jag tänker se filmen trots det jag skrev om Twilight igår? Och visste ni att Jamie Campbell Bower, som ska spela Jace i City of Bones spelar Caius? (Det där visste till och med jag sen några veckor tillbaka, så det borde ni också veta.)

Och förresten, så har de börjat filma City of Bones nu! Och det har de tydligen gjort ett tag nu, för sidan uppdaterades i Augusti... (Gud, snacka om att vara efter!)





Men jag blev ändå väldigt glad när jag såg det, (förut stod det ju pre-production) och det betyder att saker och ting verkligen händer!
   Dock så kommer filmen inte ut i Sverige förrän nästa år i Augusti... Alldeles för lång tid!
   Och så Catching Fire då! November nästa år.....................!
   Men men... Jag överlever! Världen går inte under! bara nästan!

11 kommentarer:

  1. Jag längtar såå efter både Breaking Dawn part 2, City of Bones och Catching Fire! Jag orkar inte vänta! cx

    SvaraRadera
  2. Stör mig så mycket på att de har ändrat slutet till BD2!

    Sv: Haha fattar hur du menar, eftersom jag känner likadant ;) Lixom hur kan vissa hata den medans andra älskar den? känns som det inte finns nånting mellan där. Ska bli kul att se vad jag tycker även om den handlar om den det gör ;)

    Haha :D Du kommer VERKLIGEN BLI KÄR I HONOM IFALL DU LÄSER BLOODLINES OCH THE GOLDEN LILY!!!! Slutet i The Golden Lily är verkligen hemsk :(

    SvaraRadera
  3. Varför måste filmer alltid ta så lång tid!
    Fast man vill ju att det ska bli bra...
    Hinner väl dö av längtan innan filmerna kommer...

    SvaraRadera
  4. Jag längtar sååååå mycket till Catching fire! Jag fattar inte att de kan vänta så länge med att släppa den! Men den lär ju antagligen bli väldigt bra (annars ska det där teamet bakom filmen få med mig att göra) så jag kanske klarar mig. Som sagt, vad är det som säger att man dör bara för att världen NÄSTAN går under :)

    SvaraRadera
  5. SV: Det sabbar det hela + mitt liv! Vi får helt enkelt protestera och läxa upp dem lite XD

    SvaraRadera
  6. Ja, vi skulle kunna samla ihop miljontals människor och tillsammans kan vi störta filmatiseringen och säga åt de att de måste rappa på ett kol med filminspelningen!

    SvaraRadera
  7. SV: Ja, det är mycket viktigt! Annars får de ett rejält kok stryk, filmerna måste för allt i världen bli underbara XD

    SvaraRadera
  8. Jag hade helt glömt bort att Selena Gomez skulle spela Lennie, så jag måste ännu en gång skriva: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ.
    Hon är INTE LENNIE D:

    SV: Kul att J.K. Rowling fått dig till att börja skriva! :D Jag har inte hunnit läsa Harry Potter ännu (fy skäms på mig...) men om jag hade läst dem hade jag nog också velat träffa henne ;)

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag tänkte fråga dig en sak eftersom du verkar veta lite om sånt. Om man är med i en novelltävling och vinner, får man publicera novellen på sin blogg efter det? Det vore väldigt kul om du svarade :)

    SvaraRadera
  10. Sv: Undrar verkligen vad jag kommer tycka om den :/ Känns ju skumt om jag kommer älska den (med tanke på vad den handlar om) men samtidigt finns det inte många böcker som jag verkligen hatar ;)

    Alltså det är kanske inte hemskt HEMSKT utan mer hjärtbrytande? låter bättre på engelska: heartbreaking! Men asså jag läste klart TGL mitt i natten och om jag inte hade gjort det så hade jag skrikit/gråtit/skrattat. Allt på samma gång! Fast jag hade nog mest gråtit tror jag :´(

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D