onsdag 29 augusti 2012

Vilket omslag föredrar du? #3

Så, nu blir det lite fler omslagsdueller här. Den här gången kör jag inte engelska mot svenska, utan engelska mot engelska.

Först, Ash av Malinda Lo:
Tycker det svarta ser rätt tråkigt ut. Ganska fint, men inget man fastnar vid. Titeln är väl en trevlig liten färgklick, men det räcker inte. Det andra älskar jag verkligen. Den lysande titeln, ganska mystisk flicka i en lite mer mystisk skog. Älskar det verkligen!

Sen, Starcrossed av Josephine Angelini:
Nämen oj, kolla! Så originellt, en tjej i lång klänning som blåser i vinden! Såna omslag har jag aldrig sett förut!
Nä, men seriöst. Jag gillar båda omslagen väldigt mycket. Fast det finns något väldigt lockande i det andra. Har inte läst boken än, men vet att den har inslag av kärlek och grekisk mytologi, så det andra är även på sätt och vis väldigt passande, typ.

Och till sist, I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you av Ally Carter:
Så, då är det väl bara att välja! Framsidan av en skoluniform eller baksidan av en skoluniform. Även här gillar jag båda omslag väldigt mycket! Fast jag väljer nog det första. Finns något där som jag verkligen gillar! Och gillar verkligen detaljen med den blå-rutiga kanten där på vänstra sidan ☺

Det var omslagsduellerna för den här gången! Herregud vad jag tycker det är kul att blogga om omslag! Den här gången blev det bara böcker jag inte har läst, än. Ash hittade jag på biblioteket idag, och blev genast intresserad (dels för att det var det snygga omslaget jag hittade ;)) Starcrossed kommer hamna i brevlådan vilken dag som helst från och med imorgon (tror jag), fast på svenska. Och I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you kommer jag nog också läsa någon gång i framtiden! ☺

3 kommentarer:

  1. Håller med om alla dina val! Älskar det randiga på I'd tell you (...) och gillar båda Starcrossed. Oc så älskar jag omslaget för Ash! :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med dig på det sista men tycker tvärtom på det två första ;) Älskar det svarta "Ash"-omslaget, så enkelt och snyggt! Sedan gillar jag inget av de två i mitten, men det första mest i alla fall för himlen och havet är snyggt :)

    SvaraRadera
  3. Hej Mimmi, hoppas du haft en bra skolstart! Kram!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D