onsdag 8 augusti 2012

Vilket omslag föredrar du? #2

Så, nu fick det bli ett till inlägg om olika omslag. Jag kände att jag verkligen ville blogga, fast jag visste inte om vad. Något som inte tog allt för lång tid eftersom jag ska iväg senare idag. Så då fick det bli lite omslagsdueller. Den här gången kör jag  engelska VS svenska omslag!

Först har vi Forgotten / När jag vaknar finns du inte av Cat Patrick.








VS









Jag gillar båda två, lite mystiska. Fast det är något speciellt med det engelska. Det är så annorlunda, och det passar väldigt bra till handlingen. Så här väljer jag det engelska, dock är det inget fel alls på det svenska heller.


Sen har vi The Ranger's Apprentice: The Ruins of Gorlan / Spejarens Lärling: Gorlans Ruiner av John Flanagan.







VS









Vad knäppt, jag har aldrig tänkt på att svenska inte är seriens originalspråk!
Hur som helst, så gillar jag det engelska omslaget mer i det här fallet. När det gäller de svenska omslagen så gillar jag dem andra delarnas mer. Det är coolare färger på dem ;)
Jag kollade lite på omslagen till de andra delarna i den engelska versionen, och jag gillar dem mer. De är sååå coola!

Och till sist blir det The sky is everywhere / Himlen börjar här av Jandy Nelson.







VS









Det här är det omslaget jag gillar mest av de engelska, och ändå tycker jag det svenska är såååååååååååååååååå mycket finare! (Det ser bättre ut i verkligheten.) Det är så somrigt och passar så bra in på boken! Varenda liten sak där på omslaget passar in. Rosorna, klarinetten, killen på skateboard, allt! Och sen att man ser den knallblåa himlen där bakom är bara så perfekt!
Men det är inget fel på det engelska heller. Har man läst boken så fattar man vart hon är någonstans, och det är verkligen ett jättefint omslag. Bara det att det svenska är finare ;)

Det var det, för den här gången! Får se vad jag hittar på till nästa gång!

1 kommentar:

  1. Åh älskar omslagen på de två första & de två sista! :D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D