torsdag 9 augusti 2012

Sommarlovsläsning

Nu är det bara några dagar kvar tills jag börjar skolan igen................. Jag har ingen glad inställning till det, det kan man inte påstå................ Men men. Jag kan ju inte riktigt byta identitet och fara till Mexico för att slippa, eller hur?

Det här sommarlovet har jag mest läst, suttit lite för mycket vid datorn, och slappat. Jag hade hoppats på lite mer sol, bad, strand, sand... Men jag är nöjd med de här tio veckorna! Eller nio, för den tionde är nästa vecka.
Så nu de här sista dagarna tänkte jag köra en liten grej på bloggen. Väldigt många har ju gjort utmaningar som 30 days of Harry Potter / the Hungergames / Twilight och allt vad det är... Så nu har jag skrivit tio frågor jag ska svara på, en för varje dag fram till dagen före uppropet. Tror jag det blir, om jag räknade rätt på almanackan (Jag är dålig på almanackor, på den i mitt rum står det fortfarande att det är juli.)

Frågorna jag ska svara på är:
Snygg va!? Gjorde den själv! Alldeles själv!

  1. Bästa sommarboken
  2. Favorit-läsställe
  3. Bästa fantasybok
  4. Bästa recex
  5. Bästa sorgliga bok
  6. Sämsta bok
  7. Bästa romantiska bok
  8. Favoritomslag
  9. Bästa dystopi
  10. Favoritkaraktär
Och själva grejen med det här är ju att jag bara får välja mellan böcker jag läst under sommarlovet (tack och lov, annars hade frågorna blivit alldeles för svåra för min trettonåriga hjärna att hantera.)
Och böckerna är:
  1. När jag vaknar finns du inte – Cat Patrick (Började läsa innan sommarlovet.)
  2. Den hemsökta skogen – John Flanagan
  3. Pojken som kallades Det – Dave Pelzer
  4. Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet – Jennifer E. Smith
  5. Skräckens cirkus – Darren Shan
  6. Aldrig släppa taget – Holly Goldberg Sloan
  7. Du kanske inte vet det, men döden spelar faktiskt inte handboll – Linda Belanner & Fredrik Persson
  8. Demonprinsessan – Peter Bergting
  9. Himlen börjar här – Jandy Nelson
  10. Monstrets dotter – Kristin Cashore
  11. Sommaren jag blev vacker – Jenny Han
  12. Ingen sommar utan dig – Jenny Han
  13. Hungerspelen – Suzanne Collins
  14. Kärlek och kompisar: Julialäsarnas bästa noveller – Random tjejer i Sverige
  15. Shiver – Maggie Stiefvater
  16. Delirium – Lauren Oliver
  17. Fatta eld – Suzanne Collins
  18. Revolt – Suzanne Collins
  19. Tid att dö – Anne Cassidy
  20. Matched – Ally Condie
  21. Sommar för evigt – Jenny Han (Nästan klar med.)
Jag är faktiskt rätt nöjd med det (med tanke på att jag fastnar för länge vid datorn och ser alldeles för mycket på serien Brothers and Sisters så är det här ett jättebra resultat!)
Jag tror jag har recenserat allihop, faktiskt. (Bortsett från Sommar för evigt, eftersom den inte riktigt är utläst än ;))
Vet inte om jag kommer kunna ta med Vampire Academy som svar på någon av frågorna. Får se hur mycket jag läser framöver ☻

Hur många dagar/veckor har ni kvar innan friheten tar slut? ☺

7 kommentarer:

  1. Håller med dig. Är inte så jätte glad att sommarlovet snart är slut.
    Men gud vad mycket du har läst. Jag har varit jätte dålig på att läsa i sommar.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Vi drar till Mexico och läser hela dagarna! :D

    Nej men jag börjar inte nu på måndag men nästa... Usch. :'( Åh, jag läste "Sommar för evigt" precis (halva igårkväll och halva i morse), och den är superduperbra :D

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja, det är den verkligen! Somrig, fin och härlig!

    Jag med! ;D

    Japp, 08.20 den 20:e :)

    SvaraRadera
  4. Orkar inte räkna hur många dagar men börjar den 22 tror jag, men har samtal 20 :/

    SvaraRadera
  5. Jag börjar nästa onsdag (den 22), men påminn mig inte, jag blir så deprimerad bara av att tänka på det ;(

    SvaraRadera
  6. Shit vad mycket du har läst då! Jag tror att jag är uppe i 13 böcker eller nåt...

    //Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D