torsdag 16 augusti 2012

Sommarlovsläsning, Dag 6 & 7

Jag vet, jag vet. Jag bloggade inte igår, jaja. Jag bakade istället. Kladdkaka och chokladbollar! Så det så! (Wow... Jag har aldrig bakat så mycket på en och samma dag, om man nu kan kalla det mycket.)
Hur som helst, jag gör ett dubbelinlägg idag istället, nöjda?

Dag 6 - Sämsta bok

Jag har inte läst någon bok som jag verkligen avskytt/hatat/ogillat, vad man nu säger om böcker man vill slänga i väggen. Men en bok som jag irriterade mig på jättemycket var den här...

Så dålig var den inte, det är bara det att... När man känner för att bara slå till huvudpersonen någonstans där det gör ont, då är det svårt att gilla boken. Karaktärerna har en så pass viktig del i en bok, och när man hatar allihopa, då blir det automatiskt så att man hatar boken. 
Irriterande huvudroll, ännu mer irriterande bästis som jag hatade från början till slutet, perfekt kille som gör EXAKT som man vill att han ska göra (Och huvudrollen behandlade honom inte särskilt bra, tycker jag.) Och så en mamma som jag inte vet vad jag tycker om överhuvudtaget. Weird...
Dessutom hade jag nog för höga förväntningar på boken. Jag hade hört en del bra om den, så det blev en rätt så stor besvikelse.

Men annars så har resten av böckerna jag läst under lovet varit riktigt bra!

Dag 7 - Bästa romantiska bok

Jag har läst en hel del böcker i genren Kärlek den senaste tiden. Men de mest romantiska, var de här:

Tja... Himlen börjar här innehåller väl mer romantik, och romansen där är väl på något vis gladare, trots att boken är rätt hemsk. Men kärleken mellan Sam och Grace i Shiver är bara så fin och berörande, så jag kände mig tvungen att ta med den också ☺
Jag gillar även kärleken mellan Lena och Alex i Delirium, just för att kärlek är förbjudet, och, enligt regeringen - en sjukdom.

Och kärlekstriangeln i Jenny Hans sommartrilogi kan man ju inte klaga på...

5 kommentarer:

  1. Sv: Ja, visst är SF-bokhandeln i Gamla stan fantastisk!

    Vad roligt att du bakat, jag bakade också igår ;) Min första morotskaka (ÄLSKAR morotskaka)

    SvaraRadera
  2. Du gillar verkligen de där Himlen börjar här böckerna, eller hur.

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja det kommer jag också göra, gillar inte heller att avsluta serier mitt i :)

    HAR DU INTE SETT THE VAMPIRE DIARIES!!!????!!! ELLER LÄST DEM!!??!!?? varför inte? Den är ju sjukt bra!! Fast tv-serien är sjukt mycket bättre än böckerna tycker jag :)

    SvaraRadera
  4. SV: Jag vet, det är så tråkigt. Sommarlovet är slut :( Men du har åtminstone några dagar till på dig så ;) Vad kul! Hoppas vi kanske träffas då :D

    SvaraRadera
  5. Jaha okej, mitt vampyrberoende började när jag läste Twilight första gången. Jag läste alla vampyrböcker jag hittade och blev besatt. Sen till hösten kom reklamen för VD och jag visste hur mycket jag skulle gilla serien bara genom att se reklamen ;)
    Men då kan du ju kanske prova att se något avsnitt av VD nu när du har kommit igång med vampyrgillandet? ;)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D