tisdag 14 augusti 2012

Sommarlovsläsning, Dag 5

Dag 5 - Bästa sorgliga bok

Och vad som är sorgligt, det avgör man väl själv. Så egentligen borde jag döpt det till "Mest berörande bok." 
Tycker faktiskt bilden ser rätt deprimerande ut...
Shiver blev ju som en omläsning, eftersom jag läste trilogin på svenska innan sommarlovet, men jag blev berörd ändå. Maggie Stiefvaters språk är så otroligt fint! Det är inget fel på den svenska översättningen, men den engelska är bara.... underbar.
Och Pojken som kallades Det måste vara en av den hemskaste bok jag läst, med tanke på att det är en biografi. 

Ändå var det bara (av dem böcker jag läst under sommarlovet) Delirium som fick mig att gråta. Det där slutet tog kål på mig...

3 kommentarer:

  1. Hej, jag tänkte bara tipsa dig om några bra böcker jag läst under sommaren. Först "En konungs ögon" av Catherine Banner, den boken var super bra (ska läsa den andra snart) och jag satt uppe en hel natt typ bara för att läsa klart den, det sorgligaste var nog när en liten kille som bara var 8 år dog och hans bror Leo som var 15 var så nära att rädda hans liv. När jag lästa att hans lille bror låg i en kista, så blev det så känslosamt. Kanske för att jag är 15 och har en syster som är 8 och ja tänkte på hur det skulle ha vart ifall det var jag... å jag boken den var super bra, läs den! För det andra trilogin av Maggie Stiefvater var så bra, men jag tror du läst dom böckerna. Sen finns det några fler böcker som jag läst om på min blogg, så om du undrar vad du ska läsa kan du ju alltid kolla där :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst Maggie Stiefvaters böcker.

    svar: aa dom är grymma! Älskar dom!

    SvaraRadera
  3. Ska läsa Pojken som kallades det när jag har tid.
    Sv: Jag har numret som jag hade hemmas pappa, så att du vet!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D