måndag 13 augusti 2012

Sommarlovsläsning, Dag 4

Dag 4 - Bästa recex

Jag har väl inte fått sådär vansinnigt mycket recex, det har ju inte regnat ner böcker i brevlådan, om man säger så. Men ett par stycken i alla fall, och det här är mina favoriter!

Jag har ju berättat lite om den här utmaningen/tävlingen som finns i vissa kommuner, Sommarboken. I kommunen jag bor i går det ut på att läsa fyra böcker under sommarlovet, så får man välja en bok sen (Det finns inte hur mycket böcker som helst att välja mellan, så lyxigt är det faktiskt inte.)
   I alla fall, jag valde Ingen sommar utan dig, andra delen i Jenny Hans sommartrilogi. Så då gick jag in på B. Wahlströms hemsida och beställde första delen, och sedan, när jag hade läst ettan och tvåan, beställde jag även tredje :) (Därför är inte tvåan med på bilden, om ni undrar.)

Och Monstrets dotter skrev jag om igår, så jag säger inget om den nu ☺

3 kommentarer:

  1. Svar: Jag med! Lite mer spänning och lite långsammare tempo (haha det lät lite konstigt men ändå) :)

    Ja, samma här ;) Och så kan man ju beställa den som recensionsex när den kommer på svenska ;)

    SvaraRadera
  2. Sist jag var med i min kommun var förra året, där skulle man läsa åtta böcker! :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D