söndag 12 augusti 2012

Sommarlovsläsning, Dag 3

Dag 3 - Bästa Fantasybok

Jag har inte läst mycket fantasy i sommar faktiskt. Men några stycken i alla fall, och favoriten är helt klart............ Monstrets dotter av Kristin Cashore!  
Förlåt för alla löv överallt, men när jag väl kommit igång
kunde jag inte sluta ;)

Jag kom ihåg när jag precis läst ut Tankeläsaren - första delen i serien - och sedan fick reda på att andra delen inte kommit ut än (jag var inte särskilt väl uppdaterad om bokvärlden på den tiden.) Nu funderar jag på att läsa den tredje och avslutande delen Bitterblue på engelska för att slippa vänta.                                                    Jag älskar världen Cashore har skapat, och idén med att den andra boken ska utspelas före den första, för att den tredje sedan ska binda ihop dem! Hör ni inte hur genialiskt det låter!?

2 kommentarer:

  1. Jag funderar med på att läsa den på engelska, men tror faktiskt inte det, jag gillar att läsa en serie på samma språk och inte byta mitt i liksom ;)

    SvaraRadera
  2. De här böckerna värkar jättebra! Om jag inte får dem i morgon (på min födelsedag) så ska jag köpa dem direkt! :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D