onsdag 22 augusti 2012

Min eftermiddag/kväll (Ej bokrelaterat)

Som ni ser i rubriken, det här inlägget är inte bokrelaterat. Det är mer skrivrelaterat, typ.

Min kväll blev inte riktigt som planerad. Jag hade tänkt sätta mig i fåtöljen och läsa. Men så råkade jag läsa ett mejl, och vad tror ni hände då?

  • Tar fram mobilen.
  • Kollar mejlen (två nya mejl)
  • Ser att det står (Novelltävling 2012 i ämnesraden på det ena.)
  • Öppnar det
  • Läser halva
  • Får en skrattattack
  • Råkar skrika lite också så att mamma tror att jag är döende.
  • Berättar att jag vunnit en novelltävling.
  • På med datorn
  • Fram med mejlet.
  • Fram med Youtube.
  • Fram med Kelly Clarkson
  • Läser mejlet igen, och igen, och igen.
  • Öppnar novellen i Word för att läsa den (fast läser bara första meningen.)
  • Tvättar håret.
  • Skriver det här inlägget.
Saker som kommer hända efter att jag skrivit inlägget:
  • Läser novellen.
  • Torkar håret.
  • Fram med kameran.
  • Tar en bild på mig själv.
  • För över bilden på datorn.
  • Lägger in den i mejlet.
  • Skriver mejlet.
  • Skickar mejlet.
  • Fnissar som en galning.
  • Skrattar som en galning.
  • Pratar oavbrutet som en galning (fast det gör jag varje dag när jag är hemma själv, så...)
  • Läser eller fortsätter på en novell jag började på i måndags.
Känns som om det var flera år sen jag skrev ett sånt här lite halvknäppt inlägg!

Men gud! Jag är så glad just nu! (Och kommer nog vara det någon vecka framöver.... eller tills lärarna ger oss tonvis med läxor...) Två vunna novelltävlingar på ett och samma år! (Personligt rekord ;))
Det lite knäppa är att båda novellerna är skrivna i en genre som jag vanligtvis inte skriver i ☺

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa, för det tänker jag ha i alla fall!

UPDATE: Haha nästan inget av det som skulle hända efter att jag skrivit inlägget hände! Bevis på att jag inte ska bli spågumma ;)

5 kommentarer:

  1. Grattis så jättemycket! Jag hoppas verkligen att jag får läsa novellen någon gång! :)

    P.S Nu ska jag gå in på Beautifuldreamer och kolla om du har lagt upp någon ny novell som jag inte har läst än :)

    SvaraRadera
  2. Wow, grattis! Du får ta och lägga upp den så vi får läsa!
    Ser att du har ny header också, jättefin!

    //Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D