torsdag 23 augusti 2012

I'm a happy girl, in a happy wooorld!

Äntligen kom dem! Tre nya engelska böcker!


Frostbite - Richelle Mead
Andra delen i serien Vampire Academy alias andra delen i "serien som nästan alla utom jag har läst."
Jag gillade verkligen första delen, så varför inte fortsätta?

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins
Ännu en bok som nästan alla utom jag har läst. Jag tror faktiskt inte jag läst en enda negativ recension om den här boken. Verkar som om man inte kan annat än att tycka om den ☺

The Iron King - Julie Kagawa
Den här däremot, den har jag inte hört särskilt mycket om. Men de som har läst den säger att den är ett måste, och just den här måste läsa-känslan, det var den jag fick efter att ha provläst lite på Amazon. Så jag hoppas verkligen verkligen verkligen att jag kommer gilla den!

För tillfället går det väldigt trögt med läsningen. Jag vill läsa, men har typ ingen lust (det där lät ju bra...) Men nya böcker brukar sätta lite fart på mig, så vi får väl se.

En annan sak som gör mig till "a happy girl in a happy world" är beskedet jag fick igår (skrolla ner för att läsa mer om det) och så har det gått riktigt bra i skolan. Fanns vissa saker jag oroade mig för, men allt gick bra!

Den här veckan berättade de dessutom vilka vinnarna var i novelltävlingen om döden, visst, jag vann inte, men nu slipper jag vänta på resultatet mer! (Se så positiv jag blir när jag får böcker)

Klicka här för att läsa vinnarnovellen! Har själv inte läst den än, men ska när jag får tid!☺

3 kommentarer:

  1. Frostbite är en underbar,som alla andra böcker i VA,och Anna and the french kiss är också jättebra =)
    The Iron King har jag inte läst,men den verkar intressant! :)

    SvaraRadera
  2. Läs Frostbite!!!! kapitel 10 (tror jag) ska du VERKLIGEN se fram emot! Vf får du gissa själv ;)

    SvaraRadera
  3. Du är utmanad på min blogg ;P

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D