söndag 26 augusti 2012

Harry Potter VS Hungerspelen!

Harry Potter & Hungerspelen är ju båda två helt legendariska, och om någon skulle fråga mig vilken jag gillar mest av dem skulle jag inte kunna svara. En av orsakerna till det är att de är så olika!
Harry Potter:
  • Skola för trollkarlar och häxor.
  • Skriven i dåtid.
  • Skriven i tredje person.
  • Serie på sju delar.
  • Manlig huvudperson.
  • Fantasy
  • Största fiende: Man som inte riktigt lever... eller? (Känns som om jag måste läsa om serien...)
  • Vapen: Magi.
Hungerspelen:
  • Årlig tävling. 24 deltagare (både frivilliga och ofrivilliga). En vinnare - 23 dör.
  • Skriven i nutid.
  • Skriven i jag-form.
  • Trilogi
  • Kvinnlig huvudroll.
  • Dystopi
  • Största fiende: Presidenten...
  • Vapen: ... Lite av varje, antar jag?
Så, det är skillnaderna jag kommer på för tillfället. 

Som sagt så kan jag själv inte välja mellan dem. Men mina kaniner, de kan! Och deras åsikt är superviktig!
video
(Jag ville ha videon i HD, men Blogger gick inte med på det... Jag tror jag sparade videon fem gånger eller så, innan det funkade. Så ingen kan säga att jag inte lägger ner tid på det här!)

Egentligen hade jag tänkt att de typ skulle gå fram till böckerna och nosa lite på dem, (det var därför jag ställde massa saker överallt, så att de skulle hålla sig på banan!) men att skutta in på sidan, det går ju lika bra det, eller hur?
Sen kanske ni ser/såg att jag puttade lite på dem. Ni kanske kan gissa er till orsaken, jag menar, hur roligt är det med tre och en halv minuter lång video om kaninerna bara sitter still? ;)

Så, vad säger ni? Har mina kaniner ovanligt bra smak för att inte ha läst någon av böckerna? Eller är de helt ute och cyklar...?



5 kommentarer:

  1. Haha! Jag tror nog att jag tycker att dina kaniner gjorde rätt val :D Fast det var jättelänge sen jag läste Harry Potter så jag måste nog också läsa om dem. Jag har bara sjuan på engelska, så jag måste nog köpa hela serien :)

    SvaraRadera
  2. SV: Skönt att jag inte är ensam :) Lycka till! Vilka ämnen kommer du satsa mest på?
    Ha en fortsatt bra dag!:)

    SvaraRadera
  3. Som seire tycker jag att Harry Potter serien är bäst medan jag tycker att första THG boken är den bästa boken jag någonsin läst så de ligger båda väldigt bra till hos mig :)
    Kunde tyvärr inte se videon på min dator :(

    SvaraRadera
  4. Haha, du är rolig du! Dina kaniner verkar ju underbar ;D

    //Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Haha, du är rolig du! Dina kaniner verkar ju underbar ;D

    //Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D