fredag 24 augusti 2012

8 saker du säkert inte visste om mig

Jag har blivit utmanad av Iktoro! Så nu ska jag skriva åtta saker om mig själv som du förhoppningsvis inte vet om mig (Ni som har träffat mig i verkligheten kanske vet, men det kan inte hjälpas.)

1. Jag brände precis en giffel i mikron. Den är stenhård...
Det här är inte min bild, bara så du vet.
2. Jag gick på balett när jag var yngre. Eller, inte sån där riktig balett där alla är pinnsmala och viga som sjutton. En sån där balett för små flickor som vill upptäcka sin inre ballerina!



3. Min musikstil har ändrats supermycket sen jag började skriva på min första bok. Förut lyssnade jag på fartig musik som man oftast har disco till. Nu lyssnar jag på lugn musik med mycket känslor i och sånt (verkligen mycket känslor.) Ibland även på klassisk fiol eller piano. 
Vem som spelar har jag ingen aning om, men det är så otroligt vackert!


Min favoritlåt sen ett år tillbaka ☺

4. Jag önskar att jag var bättre på att komma med sarkastiska kommentarer. När jag är hemma kan jag komma på hur mycket som helst, men när de väl ska sägas står det helt still.

5. Jag älskar att vara bäst på saker. Hur tydligt det märks har jag ingen aning om, men jag älskar det i alla fall. 
6. Har du hört talas som ett spel som heter League of Legends? Inte? Nähä, men det är ett fantasyspel online i alla fall. Där finns olika så kallade "Champions", som jag oftast kallar för karaktärer. Och jag brukar ofta koppla ihop dem med bokkaraktärer.

Mina två favorit-champions, Ezreal & Ashe.



7. Mina favorit-typsnitt är Monotype Corsiva & Calligraffiti.

8. Det var när jag skaffade bokblogg, som jag faktiskt började tänka på vad jag läste.
Förklaring till den halvunderliga meningen där ovanför: 
Jag började tänka på hur karaktärerna var, om de var trovärdiga eller alldeles för perfekta, eller helt och hållet platta och tråkiga. Dialogerna, språket. Innan jag hade bokblogg bara läste jag, och om jag lyckades läsa ut boken utan att tröttna räknades den som bra. Nu delar jag upp den mer. Språket kan ju vara underbart, medan karaktärerna är hemska.

Så, det var åtta saker. Egentligen ska jag ju utmana fyra andra nu, men jag är lat och skriver såhär istället:
"Om du har varit duktig och läst typ hela inlägget men inte redan gjort utmaningen måste du göra den, annars blir du hemsökt de fem kommande åren."
Så, det var väl inte så komplicerat?

P.S. Tänkte lägga upp en video idag, men ni får vänta tills imorgon istället! :P

UPDATE: Vill bara förtydliga punkt 5 lite: Jag älskar när folk lägger märke till det jag är bra på, så att jag känner mig bäst ;)

UPDATE IGEN: Nepp, blir ingen video idag heller. Blogspot vägrar att göra som jag vill... "Ett fel har uppstått, bla bla bla..." 

4 kommentarer:

  1. Å jag bara älskade den där låten som heter Sad Violin (inte för att jag spelar fiol, jag suger på det). Jag brukar faktiskt lyssna på klassisk musik just för att det är väldigt mycket känslor i sådana låtar. Som ett ex Kompis till mig: Så vad gjorde du i helgen då Jenne? Jag: E inget speciellt lyssnade på Beethoven. Typ så :P

    SvaraRadera
  2. Hahaha japp :) Sida 140 i Fruset blod om man ska vara exakt ;) men har tyvärr inte läst dem på engelska så har ingen aning om vilken sida :( men du får gärna berätta när du har läst ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!!!
    Hittade till din blogg idag och tänkte bara säga hej! Såg att du har bloggat ett tag och jag fattar verkligen inte hur jag kan ha missat din blogg. Men nu har jag hittat den iaf! Och kul att få veta mer om dig. League of Legends är kul, har dock inte spelat så mycket :)

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen mig i 4, 5 och 8 haha :D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D