torsdag 26 juli 2012

Vilket omslag föredrar du? #1

Halloj!
Som ni säkert vet finns det en hel del olika omslag till samma bok, och då är det ju ganska självklart att man gärna köper det man tycker är snyggast. Så nu har jag bestämt mig för att börja skriva om olika omslag, vilket jag gillar mest och så...

Först har vi Delirium:
Det här omslaget har jag inget emot alls egentligen, det är rätt tilldragande. Däremot är det vissa saker jag inte förstår, ska det där föreställa Lena? Det är inte riktigt den bilden man får av henne. Dessutom är det väl Alex som har bärnstensfärgade ögon?

Det här är väl okej, lite tråkigt tycker jag. Dock gillar jag att det är en person bakom allt det där blåa, det är coolt! 

... Det här gillar jag inte alls... Inte alls.

Sen har vi Nightshade:
Den här boken har jag ju inte läst, så jag kan inte säga om jag tycker att tjejen på bilden passar eller inte. Men jag gillar det verkligen! De ljusa nyanserna, den skimrande huden och det guldiga ögat. Det är coolt :)

Det här gillar jag jättemycket! Jag vet att boken har en del med vargar att göra, så då passar det ju jättebra! Och där är ju det där guldiga ögat igen!

Det här är okej, inte lika coolt som de två andra, men okej. 

Och till sist har vi Shatter me:
Man kan ju inte riktigt säga att det här är originellt. För hur många bokomslag med en tjej med lång klänning och långt hår finns det inte? Visst, jag har inget emot såna omslag om de ser coola ut, fast det är ju alltid kul med omslag som ser speciella ut på något sätt.

Det här däremot, det är ganska originellt. Det är ju bara coolt! Jag menar, kolla på ögonfransarna!!! (Ni som har följt min blogg länge vet även att jag är beroende av ögon. Jag ritar dem lite här och var)
Dock gillar jag ögat på uppföljaren Unravel me mer. Jag älskar det där kalla och isiga i det! Däremot börjar jag frysa när jag tittar på det...

Det var det! 
Jag vet inte när jag gör såhär igen, när jag har lust antar jag. 
Kommentera gärna och uttryck din egen åsikt! Håller du med mig så mycket att du tror att vi är kloner? Eller tror du att jag har en skruv lös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D