onsdag 18 juli 2012

Kärlek & kompisar: Julialäsarnas bästa noveller

Nu får vi se hur den här recensionen blir...

Författare: Random tjejer i Sverige
Antal sidor: 143
Förlag: BoD
Översättare: -
Originaltitel: Kärlek & kompisar: Julialäsarnas bästa noveller
Serie: -
Första meningen: I samband med Alla hjärtans dag 2012 utlyste tidningen Julia en novelltävling i samarbeta med BoD - Books on Demand.


Handling:
Boken innehåller femton noveller om, ja, just det som står på bokens omslag - Kärlek & kompisar.
Alltså femton noveller om hur det är att vara tonåring, bli kär, välja mellan vänskap och kärlek, mm.

Omdöme:
Ni som läste det här inlägget igår har nog märkt att jag skrivit om det nu. Jag var på dåligt humör igår, så det var därför som recensionen spårade ur.

Jag tycker boken var rätt bra för att vara skriven av Random tjejer i Sverige. Innan jag började på en novell bläddrade jag till dem sista sidorna och läste om personen som skrivit den. Det var kul!
Dock fick jag ta lite pauser mellan novellerna. Jag är inte så jätteintresserad i genren, så att läsa femton noveller i genren på raken kändes inte som en jättebra idé. Då är det bra att man har Hungerspelen (Jag har inte läst i Shiver på några dagar nu)!

När det gäller min egen novell finns det typ tusen saker jag vill ändra på, men så blir det väl alltid.

För övrigt vill jag säga tack till Julia och BoD för att de fixade den här tävlingen! Det blev en liten utmaning att skriva i den här genren, men uppenbarligen klarade jag det.... Det är verkligen jättekul att ha något publicerat (trots alla de där ändringarna jag vill göra)!

Så om ni är intresserade av att läsa om det som står på omslaget är det här något för er!

4 kommentarer:

  1. Det är alltid kul och spännande att utmana sig själv med nya saker och det klarade ju du GALANT! GRATTIS igen!

    SvaraRadera
  2. Kan du inte publicera den på bloggen? det vore jätte kul att läsa :))

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D