tisdag 10 juli 2012

Jag fick ett litet ryck!

Gud jag fick värsta rycket nu... Helt plötsligt vill jag läsa varenda bok på engelska! Jag har ju sagt att jag ska försöka läsa mer på engelska - nu ska jag inte försöka längre, nu ska och vill jag verkligen verkligen verkligen!!! Så nu har jag klickat runt och letat efter engelska böcker som verkar bra... (När jag satte på datorn hade jag tänkt skriva på en novell... Hur gick det då tror ni?)

Några böcker och serier som jag verkligen verkligen verkligen (!!!) vill läsa! (!!)

  • The mortal instruments - Cassandra Clare
  • Before I fall - Lauren Oliver
  • Nightshade - Andrea Cremer
  • Vampire academy - Richelle Mead (Jag hade tänkt läsa den här serien på svenska, men nu vill jag hellre läsa den på engelska!)
  • Anna and the french kiss - Stephanie Perkins
  • The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky
  • What happened to goodbye - Sarah Dessen
  • White cat - Holly Black
  • Die for me - Amy Plum
Det var det jag hittade... Fast jag tänker inte överge svenska språket helt och hållet! Inte alls förhoppningsvis. Troligen kommer jag läsa flera böcker samtidigt. Som jag gör nu antar jag (Hungerspelen och Shiver).

UPDATE: Jag är uppe i 24 engelska böcker jag vill ha nu! Det blir jäkla mycket triangeldrama nu...

4 kommentarer:

  1. Svar: Tackar tackar! Fortsätter man rita kanske man är uppe i din nivå tillslut! ;-) Ska nog också ta och läsa Hungerspelen på engelska... Har du lyssnat på Hunger Games soundtracket? Gör det!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också läsa mer på engelska! "Before I Fall" är verkligen superbra :D

    Svar: Okej, vill också läsa den på engelska :)

    SvaraRadera
  3. The Mortal Instruments och Anna and the French Kiss är båda megasuperduperbra!!!! Hoppas du läser dem så jag har någon att prata om dom med ;)

    SvaraRadera
  4. Jag började läsa på engelska i början av detta året och nu läser jag nästan mest engelska böcker :)
    City of Bones (första i The Mortal Instruments) var faktiskt den första engelska boken som jag läste som jag räknar :)
    Vampire Academy är JÄTTEBRA! Har hela serien på svenska och har läst den flera gånger men har tänkt läsa den på engelska någon gång :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D