fredag 6 juli 2012

Ingen sommar utan dig

Författare: Jenny Han
Antal sidor: 251
Förlag: B Wahlströms
Översättare: Lina Erkelius
Originaltitel: It's not summer without you
Serie: Belly 2
Första meningen: Det var en varm sommardag i Cousins.


Handling:
Varenda sommar har Belly spenderat i Cousins - i huset vid havet, tillsammans med de som står henne närmast - bröderna Jeremiah och Conrad. Men den här sommaren blir annorlunda. Något hände mellan henne och Conrad förra sommaren. Något som ledde till något hemskt.

Den här sommaren tvingas Belly stanna hemma. Hemma med bästisen Taylor, som försöker para ihop Belly med Cory.
Men Belly vill såklart inte vara där. Hon vill vara i Cousins, som vanligt.

När Conrad försvinner är det bara Belly och Jeremiah som kan hitta honom, och ännu en sommar hamnar de - vid havet.

Omdöme:
Om ni läst min recension på den första boken i serien så vet ni att jag tyckte speciellt mycket om Jeremiah. Det var en underdrift, i själva verket var jag lite småkär. Och nu är jag helt och hållet förälskad i honom. Så ja, jag blev rätt glad när man fick läsa ur hans perspektiv också.

Men om jag nu ska återgå till den riktiga världen en stund (världen där jag inser att Jeremiah bara är en bokkaraktär)... Den här serien har verkligen överträffat mina förväntningar! Jag trodde att den skulle vara okej, lite skön sommarläsning kanske. Men den är så mycket mer än så!
Den hör inte till mina favoriter (Mercy Falls vargar, Harry Potter, Himlen börjar här osv) men den är väldigt nära inpå!

Betyg:
7,7 av 10

1 kommentar:

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D