måndag 16 juli 2012

Hur många författare? #2

För lite mer än en månad sen testade jag hur många författare jag kunde utantill. Har inget att göra nu så jag provar igen! Förra gången kom jag ihåg 44 stycken, så får se hur många det blir nu...


  1. Josephine Angelini - Starcrossed
  2. Jennifer L. Armentrout - Half-blood
  3. Linda Belanner - Du kanske inte vet det, men döden spelar faktiskt inte handboll
  4. Sara Bergmark Elfgren - Cirkeln
  5. Peter Bergting - Legenden om Morwhayle
  6. Lisa Bjärbo - Det är så logiskt alla fattar utom du
  7. Katarina von Bredow - Flyga högt
  8. Meg Cabot - En prinsessas dagbok
  9. Kristin Cashore - De utvalda
  10. Anne Cassidy - Tid att dö
  11. Kristin Cast - House of night
  12. P.C. Cast - House of night
  13. Stephen Chbosky - The perks of being a wallflower
  14. Cassandra Clare - The mortal instruments
  15. Ally Condie - Matched
  16. Suzanne Collins - The hungergames
  17. Andrea Cremer - Nightshade
  18. Sarah Dessen - What happened to goodbye
  19. Becca Fitzpatrick - Hush hush
  20. John Flanagan - Spejarens lärling
  21. Gayle Forman - If I stay
  22. Holly Goldberg Sloan - Aldrig släppa taget
  23. Emma Granholm - 17 år och skitsnygg
  24. Jenny Han - The summer I turned pretty
  25. Lene Kaaberbøl - Skämmerskans dotter
  26. Niklas Krog - En krigares hjärta
  27. Fredrik Lindblom - Röd skymning
  28. Astrid Lindgren - Pippi Långstrump
  29. Börje Lindström - Annas dagbok
  30. Tahereh Mafi - Shatter me
  31. Eden Maguire - Beautiful dead
  32. Melina Marchetta - Jellicoe road
  33. Isaac Marion - Varma kroppar
  34. Richelle Mead - Vampire Academy
  35. Stephenie Meyer - Twilight
  36. Andy Mulligan - Box 101
  37. Jandy Nelson - The sky is everywhere
  38. Moni Nilsson - Semlan och Gordon
  39. Lauren Oliver - Delirium
  40. Christopher Paolini - Eragon
  41. Cat Patrick - När jag vaknar finns du inte
  42. Michelle Paver - Vargbröder
  43. Dave Pelzer - Pojken som kallades Det
  44. Fredrik Persson - Du kanske inte vet det, men döden spelar faktiskt inte handboll
  45. Amy Plum - Die for me
  46. J.K. Rowling - Harry Potter
  47. Mårten Sandén - Någons hjälte
  48. Darren Shan - Legenden om Darren Shan
  49. Jennifer E. Smith - Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet
  50. L.J. Smith - Vampire Diaries 
  51. Maggie Stiefvater - The wolves of Mercy Falls
  52. Mats Strandberg - Cirkeln
  53. J.R.R. Tolkien - Sagan om ringen
  54. Martin Widmark - Den dansande djävulen
  55. Moira Young - Blodröd väg
Fler den här gången! Trevligt! 
Förra gången tog jag ju flera exempel på böcker som författaren skrivit (på dem jag kunde) och orsaken till att jag inte gjorde det den här gången är lathet helt enkelt. (Jag har även blandat lite mellan de engelska och svenska titlarna, det beror på att jag kände för det... helt enkelt.)

Klandra mig inte om jag har glömt någon som jag borde komma ihåg!

3 kommentarer:

  1. Kul idé! :D men jag vågar nog inte göra det för jag är nästan säker på att jag hade blivit besviken över hur få jag kan ;)

    Sv: Läste det inlägget :) Det är bara Stockholms kvar som jag behöver gå in i nån gång för nu har jag varit i både Göteborgs och Malmös ;)

    Lördag och söndag ska jag vara där :) ska du dit? i så fall vilka dagar?

    Okej, mitt bibliotek har också bara VA på svenska och jag lånade dem där när jag läste dem.. Jag började i och för sig läsa den serien för typ två år sedan tror jag och då läste jag inte på engelska..
    Har du inga bokbloggarkompisar i närheten då som du kanske kan låna dem av?

    SvaraRadera
  2. Sv: Den är inte själv lysande, det är blixten på kameran som gör så att det ser ut som det. ;)

    Grattis till resultatet! =)

    SvaraRadera
  3. Oj ja skulle aldrig komma ihåg så många, mitt minne är inte det bästa så länge jag inte verkligen pluggar in något men min lista skulle för tillfället max sträcka sig till 10 typ^^

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D