lördag 28 juli 2012

Engelskt litet bokköp!

Först och främst vill jag rätta mig själv lite. Jag skrev att jag skulle komma hem antingen söndag eller måndag, men jag är uppenbarligen hemma nu ikväll (lördag, om ni inte har almanackor.)
Och så skrev jag att jag skulle till Göteborg, men jag spenderade den mesta tiden i Onsala. Dock åkte jag in till Göteborg, och letade upp SF-bokhandeln som jag visste skulle finnas där. 
Och när man är i en bokhandel, och vet att man faktiskt kan få och köpa lite böcker, då är det väl självklart att man gör det? (Eller?)
Ledsen för den dåliga bildkvalitén, men men.. Man ser vad det är för något, och då är det väl inget problem?
Matched - Ally Condie
Jag har velat läst den här dystopin rätt länge nu, fast det var ganska nyligen jag bestämde mig för att läsa den på engelska. Dessutom är jag väldigt förtjust i omslaget, såååååååååååå snyggt ju! Läs mer om den här.

Vampire Academy - Richelle Mead
En serie jag tänkte läsa på svenska, men så fick jag ju det där rycket... Läs mer om den här.


The mortal instruments (Del 1-3) - Cassandra Clare
Ända sen jag hörde talas om den här serien (typ två veckor sen ;)) har jag tjatat om hur mycket jag vill ha den. Och jag har tjatat rätt mycket om det, stackars mamma som blivit tvungen att höra på... (inte konstigt att jag tog de tre första delarna på en gång... Läs mer om den här. 


För övrigt så har jag inte läst särskilt mycket nu när jag varit borta. Sex sidor sammanlagt tror jag... Men det har varit rätt intensivt, fast jättekul också! Nu är jag ju hemma, och då kommer jag läsa som en galning!

7 kommentarer:

  1. Omg eller hur är det en underbar känsla man får när man går i SF-bokhandeln och kollar på alla underbara böcker som finns där? :D
    Har läst alla böcker du köpte och Matched är väl sådär... rätt långsam men resten av böckerna är jättebra :D Framför allt VA är SJUKT bra :D

    Sv: Haha japp :D

    SvaraRadera
  2. Åååååh, jag vill också till SF-bokhandeln! :D Pappa är där ibland (han jobbar på en massa olika ställen), men jag har aldrig varit där... Kanske kan tjata på pappa lite så vi kan åka dit i höst? ;D
    Matched (ad) är jättebra, och Vampire Academy också!

    SvaraRadera
  3. Sv: Hoppas jag också att du kommer :) Ser fram emot att veta vilket Team du kommer tillhöra när det gäller VA.. ;)

    SvaraRadera
  4. The Mortal Instruments är verkligen superbra!!! Skulle vara roligt att se vad du tycker om dem ;) Jag köpte också de tre första böckerna på en gång, i en liten box ;)

    SvaraRadera
  5. Sv: Haha så bra för Adrian är helt klart BÄST!! ;D
    Har du läst Välkommen hem av Johanna Lindbäck? Där finns ju också en kille som heter Adrian :)

    SvaraRadera
  6. Sv: Haha japp, det finns det ;)

    SvaraRadera
  7. Verkar som bra böcker dock har jag bara läst VA och den gillade jag väldigt mycket

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D