onsdag 13 juni 2012

Spejarens lärling: Den hemsökta skogen

Författare: John Flanagan
Antal sidor: 324
Förlag: B Wahlströms
Översättare: Ingmar Wennerberg
Serie: Spejarens lärling 5
Första meningen: I norr kom vintern tidigt.


Spoilervarning om du inte läst de tidigare delarna!


Handling:
Fem år har gått sedan Araluerna och Skandierna slöt sin pakt, och Will har nu gått från lärling till fullfjädrad spejare.
När han får ett meddelande från sin vän Alyss om ett hemligt uppdrag han ska utföra, blir han genast nyfiken.

Konstiga saker håller på att hända uppe i norr. Kungen har drabbats av en mystisk sjukdom. I Dysterdalsskogen har folk sett underliga ljussken och en del människor som gått in där har aldrig kommit tillbaka. En del tror att det är trollkarlen Malkallam som har återvänt. Spejarna Halt och Crowley tror däremot att det finns en logisk förklaring till det hela. De måste bara ta reda på vad...

Omdöme:
Det finns egentligen inte så mycket att säga. Ungefär lika bra som de andra delarna jag läst (Gud vad jobbigt det skulle vara att recensera en serie på tio delar då). Dock kändes den här delen lite seg i början och det tog ett tag innan jag kom in i den. Men när jag väl gjorde det så gjorde jag det verkligen.
En tråkig sak var att Halt inte var med lika mycket i den här delen... Fast det var kul att man fick se mer av Alyss!

Betyg:
7 av 10

4 kommentarer:

  1. Sv; Okej, Göteborg åkte jag till 2010, och vill jättegärna dit igen. Tycker det är superfint där! :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Tusen tusen tack! :D :D :D :D :D

    SvaraRadera
  3. SV: Ja, det borde jag göra! Verkar jättekul ju :D

    SvaraRadera
  4. Tack tack, kände för något somrigt :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D