fredag 8 juni 2012

Sommarlov äntligen!!!

Äntligen sommarlov! Tio veckors  frihet!!! (Varning för utropstecken-party (!!!) och onödigt många parenteser ( ))
! ! ! !!!!!!! ! ! ! !!!!!!! ! ! ! !!!!!!! ! ! ! !!!!!!! ! ! ! !!!!!!! ! ! ! !!!!!!! ! ! ! !!!!!!! ! ! !
Gud vad skönt att äntligen få ta det lite lugnt! Ingenting att tänka på (Bortsett från saker jag vill tänka på)
På sommarlovet ska jag:
  • SOVA!!! (OF COURSE!)
  • Sova länge!
  • Sova längre!
  • Sova ännu mer! (Okej förlåt ska försöka hålla mig vaken också)
  • Skriva (Först och främst till tävlingarna jag ska vara med i: Ungdomar.se - DödenBarnens Bokklubb - Spänning i vardagen och Barnens Bibliotek - Känsla
  • Spela League of Legends (Började i onsdags (tror jag) och har blivit lite besatt)
  • Försöka att inte sitta allt för mycket vid datorn.
  • BADA och sola (Ännu ett "OF COURSE!")
  • Lata mig!
  • Och läsa såklart!
  • (Antagligen lär jag göra mer än de sakerna jag skrivit upp nu, men det här är vad jag kommer på nu)

Så vad tänker jag läsa under de här tio veckorna då?
  • När jag vaknar finns du inte - Cat Patrick (Håller på med just nu)
  • Pojken som kallades Det - Dave Pelzer (Man kan ju inte bara ha kul på lovet. Måste ju gråta lite också!)
  • Spejarens lärling: Den hemsökta skogen - John Flanagan
  • Himlen börjar här - Jandy Nelson
  • Jellicoe Road - Melina Marchetta
  • Du kanske inte vet det, men döden spelar faktiskt inte handboll - Linda Belanner, Fredrik Persson
  • Förlorad ängel - Becca Fitzpatrick
  • Hungerspelen: Trilogin - Suzanne Collins
Men vem vet? Jag kanske inte läser någon av de här böckerna. Eller så läser jag några av dem och sedan några andra. 



Hoppas ni får ett toppenlov allihopa! (Och ni som inte haft skolavslutning än, kämpa på lite till! Sen så!!!)

UPDATE: Kommer nog att läsa Demonprinsessan av Peter Bergting också ;)

Och jag kom på ännu en sak jag kommer göra nu på lovet, nämligen: Njuta i tio veckor utan broccolisoppa!

7 kommentarer:

  1. Jag måste fortfarande gå typ 2 veckor till ! men jag tror att jag klarar mig :P

    SvaraRadera
  2. Mjumi, ska prova med lim annars får jag väl slänga boken :'(

    SvaraRadera
  3. Gud vad skönt med sommarlov ska bara lata mig!=)

    Mowa99.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Haha jag blir glad av dig! Jag har skolavslutning på onsdag (trettonde)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad kul att du blir glad av mig!

      Bara några dagar kvar då :)

      Radera
  5. Åh, har du redan lov? Vad skönt! Jag måste vänta tills på fredag :(

    Jag tycker verkligenverkligenverkligen att du ska läsa Himlen börjar här. Nu hade du ju i och för sig redan skrivit att du skulle göra det, men ville bara understryka att den är helt fantastisk! :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D