måndag 11 juni 2012

Sommarboken!

Hejsan svejsan!
Jag tänkte bara berätta om en tävling som biblioteken i min kommun håller i. Den går ut på att man ska läsa fyra böcker under sommaren. Sen ska man skriva lite kort om handlingen och vad man tyckte om boken. Alla som deltar får en bok, och vinnaren får även ett presentkort till bokhandeln (i min kommun). Tja, jag hade ju redan tänkt läsa en hel del i sommar, så vad finns det för motargument till att delta?

Böcker jag lånade idag till tävlingen:

Jag försökte ta böcker i lite blandade genrer, så att det inte bara skulle bli fantasy (som den hopplösa fantasynörden jag är.)

Dessutom köpte jag även en bok idag (jag kunde inte låta bli, eftersom vi ändå var uppe i stan idag (där min favoritbokhandel ligger) (nu blev det sådär överdrivet många parenteser, så att jag knappt själv håller reda på dem)): (vänta en liten stund bara, orkade inte fota den så får ta en bild från Google (ännu en lite väl onödig parentes))
Jag har suktat efter den sen jag fick reda på att den fanns, alltså när den kom ut någon gång (om jag inte är helt efter.)

Någon av er som har läst någon av böckerna och har något att säga om dem?

6 kommentarer:

  1. Vi har med sommarboken i vår kommun, men vi har att man ska läsa tio böcker och sedan får man en bok, och så är man med i en utlottning där man kan vinna böcker och andra priser om man har tur :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul! Önskar det fanns nåt sånt i min kommun :)

    SV: Åh, tack så jättemycket, vad snällt! Din är också superfin :D

    SvaraRadera
  3. Gud vad orättvist! Att man får en bok och presentkort för att man läser böcker! :P
    Sån lyx har vi inte i min stad(huvudstaden borde väl ändå vara lite generösare?) :P
    Fast städerna vid mitt lantställe kanske har :D

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Har anmält mig också...
    Ska bli super kul!

    SvaraRadera
  6. Tehee, finns i vår kommun också men jag fuskade lite och skrev den på plats (Jag var faktiskt artig och frågade om jag fick det...) för med erfarenhet vet jag att böckerna som man får välja mellan försvinner väldigt fort och kvar är sedan bara barnböcker (Jag hade dubbeltur nu för det hade inte kommit några böcker och biblioteket är stängt sommartid på helgen så jag kommer få välja böcker först) :')

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D