lördag 16 juni 2012

Skräckens cirkus

Författare: Darren Shan
Antal sidor: 204
Förlag: Berghs
Översättare: Erik Andersson
Serie: Legenden om Darren Shan 1
Första meningen: Jag har alltid varit fascinerad av spindlar.


Handling:
Darren Shan är som vilken annan kille som helst. Han lever ett vanligt liv med fotboll, läxor och kompisar.
Men allt förändras när Darren och hans bästa vän Steve smyger iväg för att se Cirque de freak - skräckens cirkus. En cirkus där man visar upp missfoster.
På cirkusen får Darren och Steve bland annat se Vargmannen, Ormpojken, Skäggiga damen, och Larten Crepsley och hans livsfarliga spindel Madam Octa. Och det är hos Madam Octa som allt börjar. Darrens liv förändras för alltid - förändras till det dåligare.

Omdöme:
Jag tycker att den var ganska bra. Inte sådär jättejättebra så att man känner att man måste läsa fortsättningen nu på en gång. Men den var mer än okej. Det var lätt att komma in i boken och man förstod hur Darren tänkte och varför han gjorde som han gjorde.
Dessutom hände det alltid något, något som fick en att vilja läsa vidare!
Karaktärerna var okej, det var inga som man riktigt fäste sig vid och vill veta mer om, men de var inte tråkiga heller. Speciellt inte Larten Crepsley! Han är väl den jag gillar mest hittills... tror jag.
Så om man ska ta det kort nu då: Boken var bra, inte superbra, men bra.

Betyg:
7 av 10

2 kommentarer:

  1. SV: Jag brukar heller inte bry mig sådär jättemycket om vad jag läser på sommaren. Jag brukar bara ta någon bok jag känner för att läsa. Men jag tänkte ta några lite mer mysiga och somriga böcker denna sommaren, bara för att testa ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har sett filmen, fast den är bara baserad på första delen, men den var ganska bra :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D