fredag 15 juni 2012

Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet

Författare: Jennifer E. Smith
Antal sidor: 206
Förlag: B. Wahlströms
Översättare: Carina Jansson
Serie: -
Första meningen: Det kunde ha slutat annorlunda på så många olika sätt.

Handling:
Fyra minuter. Fyra minuter som förändrar så stor del av hennes liv. Fyra minuter som gör så mycket annorlunda. Tänk att något som blev så fel kunde leda till något så rätt.

Sjuttonåriga Hadley är på väg till sin pappas bröllop i England. Pappan som lämnade Hadley och hennes mamma. Pappan som Hadley inte vill ha någon kontakt med.
Hon missar planet med fyra minuter och tvingas vänta på flygplatsen i flera timmar för att åka med nästa. Men väntan blir inte kort då hon träffar Oliver. En gänglig kille med brittisk accent som gärna håller henne sällskap.
Allting inträffar inom 24 timmar. 24 timmar man sent glömmer.

Omdöme:
Gud vad skönt det var att läsa den här efter att ha läst "Pojken som kallades Det!" Mysig sommarläsning måste jag säga! En lätt handling, trovärdiga karaktärer, och krångliga familjerelationer av olika slag. Det enda som är komplicerat med boken är ju titeln (det tog ett tag innan jag lärde mig uttala "statistiska").
Och jag gillade verkligen karaktärerna! Och idén med att allt ska inträffa på ett dygn, också väldigt smart.
Så om ni vill läsa något väldigt avkopplande nu till sommaren är det här ett bra val!

Betyg:
7,5 av 10

4 kommentarer:

  1. Jag vill så himla gärna läsa den här boken! Den verkar så bra, och jag är typ kär i omslaget, hahah :)

    SvaraRadera
  2. SV: Ska nog läsa den snart tror jag ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, den här ska jag definitivt läsa snart! :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D