onsdag 20 juni 2012

Demonprinsessan

Författare: Peter Bergting
Antal sidor: 315
Förlag: Semic (Jättestort TACK för boken)
Översättare: -
Serie: Legenden om Morwhayle 2
Första meningen: Det låg ett onaturligt ljus över heden, ett blekt, grågrönt sken som tog bort alla färger och gav landskapet en ny, sjuklig nyans.


Handling:
Malda har rest i framtiden. Hon har sett Morwhayle lagt i ruiner och har en vecka på sig att stoppa det. Men en vecka är inte mycket när man inte har någon som litar på en, och bara har en person som man själv litar på. Nämligen sin bror - Arteil.
Malda är själv en ganska skicklig magiker, men för att stoppa Morwhayles undergång krävs fler. Hon kommer behöva hjälp från personer som är ute efter henne. Personer som vill sätta tillbaks henne på mentalsjukhuset igen. Samma mentalsjukhus som hon spärrades in på när hon var liten. Men nu är det annorlunda. Nu är hon äldre, och uppfostrad av självaste häxmästaren - Wurzel Stern.

Omdöme:
Den var bättre än första delen (Fast första delen var också väldigt bra)! Jag hade det lättare med att komma in i den här och jag ville inte lägga den ifrån mig.
Man vet fortfarande inte vart man har Malda, och det är i den här boken väldigt positivt.
En grej som däremot var lite halvt jobbig var när (Spoiler! Markera för att läsa!) Malda och Gilrem Krill hade sin strid på mentalsjukhuset. Jag vet inte riktigt om jag gillar Gilrem, och som sagt vet jag inte riktigt vart jag har Malda. Alltså visste jag inte riktigt vem jag ville skulle vinna. Då försvann spänningen lite... (slut på spoiler) Men det var fortfarande spännande att läsa! Tro inget annat!
Som jag tror att jag skrev i recensionen på första delen: Rekommenderas till er som gillar fantasy!

Betyg:
7,7 av 10

4 kommentarer:

  1. SV: Ja, den var helt okej, fast jag hade också hoppats att den skulle vara bättre.

    SvaraRadera
  2. Åh, såg nu att du läser Himlen börjar här. Vad tycker du än så länge? Jag gillade den jättemycket iallafall! :D

    Här är min recension om du vill läsa:
    http://boklisa.blogspot.se/2012/06/du-glomde-saga-hejda.html

    SvaraRadera
  3. SV: Ja, jag är också medlem där, men jag tycker att det är mycket roligare att skriva långa listor för hand, hahah ;) Jag ääälskar listor!

    Åh, jag såg också att du läser Himlen börjar här nu, den är så himla bra tycker jag! Hoppas du också tycker det :)

    SvaraRadera
  4. Älskar den serien =) men gillade första boken bäst ändå. Hade inte rätt läsmode när jag läste tvåan så måste verkligen läsa om den. Det förtjänar den. Får väl göra det lagom till trean ^^

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D