onsdag 30 maj 2012

Vildhäxa: Viridians blod

Författare: Lene Kaaberbøl
Antal sidor: 188
Förlag: Rabén & Sjögren
Översättare: Karin Nyman
Utgiven år: 2012
Serie: Vildhäxa 2
Första meningen: "Är du glad?" frågade pappa och såg forskande på mig. (Är det där en eller två meningar förresten?)

Handling:
Den 12-åriga vildhäxan Clara och hennes vän Oscar hittar en annan vildhäxa - Shanaia - medvetslös i skogen. Hon lever, men är i väldigt dåligt skick.
Strax därefter blir de attackerade av jättelika fåglar som försöker hacka dem till döds. Eller snarare, Oscar och hans hund Luffe blir attackerade. Clara rör de inte, men varför?

När Oscar försvinner ger Clara sig iväg för att hitta honom. Hon söker sig till sin moster Isa, som inte är där. Vart har alla tagit vägen? Och varför är det bara Clara som minns Viridian?


Omdöme:
Tja... Ungefär som första delen (som jag inte skrivit någon recension om), okej. Jag är inte säker, men tror att serien riktar sig till åldersgruppen under mig. Fast det förstås, ibland är det rätt skönt att läsa något lättare. Så om ni känner för att läsa lättläst fantasy är det här något för er!

Betyg:
6 av 10

5 kommentarer:

  1. Svar: Taskigt att inte du också fick den! :(

    SvaraRadera
  2. Sv: har lite ångest om jag ska lägga ut den eller inte för den är typ väldigt krånglig och det går snabbt fram eftersom vi bara fick skriva på 4 sidor :/
    Men okej, lägger ut den snart och snälla var ärlig om vad du tycker om den så att jag kan ändra den och skriva den längre sen bara för att jag vill det :)

    Skulle inte du också kunna lägga ut en av dina berättelser? :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja det är sådana fynd som kan göra dagar lite bättre ^^

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken fin blogg du har :D Du skrev att du gillade vår design, och jag måste verkligen säga detsamma. Du har verkligen lyckats jättebra. Ska börja följa din blogg. Såg även att du hade länkat och jag tänker länka tillbaka!
    Ha det bra!

    //Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D