söndag 20 maj 2012

Krigarkungens sal

Författare: John Flanagan
Antal sidor: 272
Förlag: B Wahlströms
Utgiven: 2007
Översättare: Ingmar Wennerberg
Serie: Spejarens lärling 3
Första meningen: Vargskeppet var bara några timmar från Kap stormskydd när ovädret bröt ut.

Handling:
Will och Evanlyn är nu tillfångatagna av skandierna och arbetar som slavar åt skandiernas ledare Erak. En fruktad men samtidigt sympatisk man.

Halt har svurit att rädda Will och är redo att gå hur långt som helst för att göra det. Han ser till att bli landsförvisad för att hitta pojken men blir inte ensam på resan. Till sin hjälp får han Horace, en skicklig pojke från Sir Rodneys krigarskola. De färdas genom Gallien för att ta sig till Skandia. Men de möter hinder på vägen, och drar till sig uppmärksamhet. För när vägarna är fulla av skurkaktiga riddare och krigsherrar utan vett, är det svårt att passera ljudlöst.

Omdöme:
Ungefär lika bra som de andra delarna. Jag märkte inte av någon större skillnad i alla fall. Karaktärerna gillar jag bara mer och mer för varje bok i serien jag läser. Undra vart jag har hamnat när jag läser sista delen, sann förälskelse kanske? Eller nej, jag måste ha kommit längre... giftermål? Okej nu börjar den här recensionen spåra ur lite...
Men allvarligt talat så gillar jag verkligen den här serien. Och alla som gillar fantasy borde läsa den!

Betyg: 7,5 av 10

1 kommentar:

  1. Det här verkar vara en blogg för mig, eftersom att jag gillar (älskar) att läsa! ;D Nej men superfin ny blogg! Jag gillar verkligen headern!

    Förresten, röstade på att man KAN sätta en parantes i en parantes, bara för att man kan behöva det ibland ;)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D